پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182986
حاميان پرداخت يارانه 50 هزارتوماني در سال 84 چه کساني بودند؟+تصاوير
تاریخ انتشار : 1394/06/28 10:40:47
نمایش : 1342
در حالي که در سال هاي گذشته پرداخت يارانه طرفداران زيادي در بدنه دولت داشت اما در دولت فعلي تمايلي براي اختصاص يارانه وجود ندارد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ چندي پيش طيب نيا، وزير اقتصاد، شب پرداخت يارانه را «شب مصيبت عظماي دولت» عنوان کرد و گفت: دولت ماهانه 3 هزار و چند ميليارد تومان يارانه مي‌پردازد و شب هايي که قرار است يارانه بپردازيم، شب مصيبت عظماي دولت است.

 

اين سخنان با واکنش هاي گسترده اي مواجه شد؛ در حالي که تاکنون محل تأمين پرداخت يارانه‌ها مشخص بوده است.

 

از طرف ديگر بيژن زنگنه، وزير نفت نيز در برنامه زنده تلويزيوني شب پرداخت يارانه ها را شب عذاب اليم ناميد.

 

وي در پاسخ به اين سئوال مجري که از وي پرسيد احساس خود را درباره واژه هدفمندي يارانه ها بگوييد، گفت: خيلي عذاب آور است.

 

وزير نفت اضافه کرد بسياري از شبها از نگراني اين که چطور بايد پول هدفمندي يارانه‌ها را تامين کنيم، در حالي که پول نداريم؛ خوابم نمي‌برد، کار بسيار سختي را بايد انجام دهيم.

 

از طرف ديگر روحاني در جلسه اعضاي هيئت دولت با رهبر انقلاب گفت: دولت در دو سال گذشته با موانع و چاله هاي بزرگي مواجه بوده است که يکي از اين چاله ها پرداخت يارانه هاي نقدي است.

 

اين اظهارات از سوي رسانه هاي زنجيره اي نيز با استقبال منعکس و بازتاب داده شد تا جايي که بسياري از تحليلگران اقتصادي اصلاح طلب به دفاع از دولت بر آمدند.

 

در همين حال بايد گفت پرداخت يارانه ها چندين سال از سوي دولت گذشته صورت گرفت که هيچ گاه دولت گذشته براي اين پرداخت شکايتي نداشت.

 

در دوره هاي گذشته نيز رسانه هاي زنجيره اي بارها به اين موضوع پرداخته بودند که يارانه ها حق مردم در کشور است تا جايي که براي تبليغات بسياري از کانديداهاي مطلوب خود از اين موضوع استفاده مي کردند.

 

اين رسانه ها يکي از شعار هاي کروبي قبل از فتنه 88 را پرداخت يارانه معرفي کردند و با مانور دادن بر روي اين شعار سعي در جمع آوري آرا براي وي داشتند.

 

از طرف ديگر هاشمي رفسنجاني نيز در سال 84 وعده پرداخت يارانه را به مردم داده بود.

 

بايد ديد مسير دولت به چه شکلي است که پرداخت يارانه ها از منابع مشخص را شب مصيبت عظما و عذاب اليم مي دانند.

 

حذف برخي از دريافت کنندگان يارانه طي ماه هاي اخير نشان مي دهد که دولت براي ادامه روند پرداخت يارانه ها که توسط مجلس تصويب شد برنامه اي ندارد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html